Fenomen

Predstavljam si, da je precej nenavaden občutek, kadar si v soju žarometov. Ljudje sledijo vsakemu tvojemu gibu, besedi. Slava mora biti kot droga; ko si na višku, tripaš. Ko to izgubiš, padeš. In v času, ko žanješ pozornost, se verjetno ne ukvarjaš z moralnimi in etičnimi vprašanji slave. Slednja čakajo na odgovor druge.

Zato ne vem, kako je biti Denise Dame, niti ne želim ugibati, kako se ona počuti. Nekateri so prepričani, da gre za mojstrsko prevarantko, ki uživa slavo in manipulira z mediji ter oboževalci. Drugi verjamejo, da z njo psihično ni vse v redu. Analiza nje same in njenih motivov izpod prstov pisca napačne vrste se hitro lahko sprevržejo v mizoginistično obsojanje, v najboljšem primeru pa gre za ugibanje. Na taka vprašanja lahko odgovori le Denise Dame in strokovnjaki po osebnem pogovoru z njo.

*****

Obstajajo načini, s katerimi lahko kritiziramo Denise Dame, ne da bi bili pri tem žaljivi, subjektivni  ali mizoginistični. Dilema njenih namer niti ne potrebuje odgovora – glavni predmet analize mora biti iluzija, ki jo Dame projicira v medijih. Njena persona, ki jo hote ali nehote predstavlja pred svetom. Lik, ki ga javnost zaznava kot starleto družbenih omrežij in ki kot izdelek prodaja samo sebe. Njene prodajne taktike so jasne; z udejstvovanjem na družbenih omrežjih, posledično pa tudi v medijih, ki so jo sprejeli, izigrava pozornost in se promovira.

Njen izdelek – njo samo kot Denise Dame – v večji meri sestavlja njeno telo. Da, tu je tudi njen način komunikacije in njena osebnost, toda vse izvira iz njenega telesa – ona je model, slavna že pred slavo (in Gucci oglaševanjem), trenutna pozornost je samo zakasnel odziv na zvezdnico, ki je že obstajala.

*****

Ta vrsta slave, ki jo propagirajo starlete družbenih omrežij (tudi družina Kardashian), je izredno škodljiva za ženske. Kljub temu, da se odvija na naprednejših tehnologijah, je za ženske korak nazaj. Gre za stranski produkt t.i. choice feminizma, ki verjame, da je za ženske vsaka izbira osvobajajoča, če izbere sama. Pri tem choice feminizem zanemarja dediščino patriarhalnega sistema, ki izbire avtomatično ukrivlja v svojo korist (npr. make-up je glede na choice feminizem osvobajajoče dejanje proslavljanja same sebe, pri tem pa zanemarja dejstvo, da le poglablja objektivizacijo ženskega obraza in ideala lepote, ki ga mora le-ta doseči).

Toda prodajanje telesa ni nič novega, nov je le kanal, skozi katerega se žensko telo prodaja. Stereotipi o ženski kot objektu pa se potrjujejo. Dejstvo, da gre za izbiro Denise Dame, ne spreminja končnega rezultata. Dobiček od persone morda pomeni osebno opolnomočenje za Denise Dame, nikakor pa ne pomeni opolnomočenja za ženske nasploh. Glavni predmet prodaje je namreč, kot omenjeno, iluzija, katere podlaga je ekskluzivnost in ne vključevanje. Namreč, če bi bili vsi kot Denise Dame, ne bi bil nihče izstopajoč in potemtakem zanimiv za širšo javnost. Kot v primeru lota ne morejo zmagati vsi, bistveno je, da lahko zmaga le en in sistem profitira od tega.

*****

Torej, obstajajo načini, kako analizirati pojav Denise Dame na najbolj nepristranski način, kot je možno. Žal se mediji teh načinov večinoma ne poslužujejo, še dlje od tega pa je zašel Denis Avdič s svojim zadnjim izpadom, kjer je v svoji radijski oddaji Denise Dame obravnaval na najbolj neprofesionalen, poniževalen in seksističen način, kot je bilo možno. Ni jasno, s čim si je Denise Dame to zaslužila, najverjetneje pa je šlo za osebno obračunavanje, saj je Ciril Komotar njegov prijatelj in dobitnik neke nagrade (kaj jaz vem, katere) ter neposredna konkurenca Denise Dame.

Intervju je bil posledica incidenta na podelitvi nekih nagrad (again, niso neki zelo pomembne), kjer je Denise Dame v slogu Kanyeta Westa prekinila zahvalni govor tega gospoda, Cirila Komotarja (who are these people). Šlo je za očitno iskanje pozornosti s strani Denise Dame, ki seveda živi po pravilu “negativnega oglaševanja ni”. Avdić si je celotno zadevo vzel zelo k srcu (why?), saj je vidno sovražno nastrojen in jezen že od samega začetka intervjuja pa vse do konca.

Že v napovedi Avdić postavi steklenico viskija kot “skušnjavo” za Dame, ki je po tem namigovanju očitno alkoholičarka, ali med vrsticami, nesposobna sprejemanja treznih odločitev (ko smo že pri treznih odločitvah, vodenje oddaje na Radiu 1 ni med njimi).  Stvari grejo samo še navzdol. Avdić je takoj vprašal, kar ga je osebno najbolj frustriralo: zakaj si je Denise Dame na neki prireditvi(?) drznila prekiniti njegovega prijatelja. Po prijetnem intermezzu o dedkih in seksističnih pizdah je Avdić “zabil Dame,” da je želel za gostjo znanega Slovenca, pa Lepa Afna ni imela časa (again x 3, who are these people + why is Avdić). Nato jo je večkratni prejemnik prestižne nagrade Oskar potolažil, da bo imela še veliko priložnosti za nagrade, ki jih ne bo prejela. Blagor njemu, lahko je biti priznan, z lovorikami ovenčan radijec.

Ni še konec. Dame se je spustila v glasbene vode s pesmijo Meduza (brez komentarja) in Avdić je izrazil upanje, da videospota ne bo, “ker pač nočemo, da kdo okameni, tko kot pri tvojih fotkah v Playboyu.” Kritiziranje videza ženske, kako inovativno, gospod voditelj komercialnega radia. Še nekaj bodic glede glasu in dobrohoten karierni nasvet, naj se Denise Dame raje loti sinhronizacije porničev. Lahkotna šala glede drog – haha, napoved vedeževalca Denisa, da komad ne bo popularen “niti v Doboju,” komentar menedžerja Denisa, da iz Denise Dame še nekaj bo, spremeniti mora le “vse,” kritika akademika Denisa, da je Denise Dame “slabo začela, nato pa popustila” – fun stuff.

Vrhunec intervjuja je nastopil z Avdićevim oznanilom, da je umrl Demeter Bitenc- Avdić pa misli, da je bog vzel napačnega človeka. Na tej točki je Denise Dame jasno izrazila svojo zadrego in neugodje, na kar je Avdić seveda odgovoril, da je njemu že cel čas neprijetno- klasična poteza, postavljanje svojih potreb nad druge. Saj veste, kar počnejo vsi “novinarji.” Po Denisini prošnji za pomoč voditeljici Jani, ki ni prispevala ničesar, je Avdić nekoga klical. Morda njegovega prijatelja Komotarja? Klicani se ni javil. Nato je pod vprašaj postavil duševno zdravje Denise Dame- as you do.

Za zaključek je Avdić še uprizoril  kratek monolog o svojem počutju in svojem dojemanju Denise Dame, zaradi katere se je “od začetka imel fajn, ker sm res mislu, da je od zadi neka fora.” Svojega pokroviteljstva in občutka večvrednosti niti ni več skrival. Ker Denise Dame ni izpolnila njegovih pričakovanj, ker “ni fora”, temveč oseba, ker si drzne, da ni več zabavna, se z njo lahko ravna kot z neprištevnim otrokom oziroma nestabilno osebo.

Avdić je pozabil omeniti svoj dobiček, ki ga je imel od oglaševanja Denise Dame, podpore in  medijske pozornosti, ki jo je dobila na tem radiu – brez kakih vprašanj. V trenutku, ko pa si ga je Denise Dame (polnoletna in opolnomočena oseba) drznila razjeziti, se je nenadoma začel sklicevati na vrednote in moralnost, dva pojma, ki manjkata tako pri njemu nasploh kot tudi pri njegovem radiu. Odrekel ji je tudi predvajanje njenega komada na radiu (samo enkrat in nikoli več), medtem ko v preteklosti vsebina, ki jo je Dame proizvajala, ni bila problematična in jo je brez moralnih zadržkov izkoristil. Ironija celotnega incidenta pa je, da je Denise Dame pravilno identificirala seksizem tako “pizd” kot “keš pičk.” Morda bi se moral Radio 1 pogovoriti s strokovnjakom glede tega.

Denis Avdić se mora opravičiti Denise Dame za obravnavo, ki jo je prejela med intervjujem. Nesramnih besed pač ne bo mogel izbrisati v pozabo, pokazal pa bi lahko nekaj človeške dostojnosti.

Za vprašanja, komentarje, zgodbe ali pogovor sem dosegljiva na Tviterju pod @mladafeministka, na Facebooku kot Mlada feministka in na Facebook strani Mlade feministke, na spletno pošto na naslov mladafeministka@gmail.com in spodaj.

 

Advertisements

One thought on “Fenomen

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s